angle-left

Blogok

5 tanács a virtuális csapatok menedzselésére

A virtuális vagy távoli csapatok fogalma nem új jelenség. A technológia, a globalizáció, a szervezeti struktúrák és a munkamódszerek fejlődése azonban azt jelentette, hogy ez a megközelítés jelentősen megnőtt az elmúlt néhány évben.

A virtuális csoportokon belüli munka és a távolról történő menedzsment eltérő megközelítést igényel, mint a veled egy szobában lévő emberek kezelése. Új kommunikációs módszertant és technikákat igényel, hogy a lehető legjobban ki lehessen aknázni egymás tudását, ahhoz, hogy javuljon a szervezeti és személyes teljesítmény.

Időnként akadályokat teremthet a kommunikáció, az együttműködés, a kapcsolatépítés és a tudás megosztásában a csapaton belül, ha nincs az alkalmazottja Ön előtt. Azonban egy virtuális, távoli csapat is működhet jól, csak be kell tartani az alábbi szabályokat.

1. Világos kommunikációs stratégia

A távoli munkavállalók irányításakor fontos, hogy határozza meg a legjobb kommunikációs eszközöket, és tartsa fenn a kommunikációt. A rendszeres beszélgetések lehetővé teszik a közös célokért való együttműködést, miközben felszínre hozzák azon készségeket, amelyekkel az egyes csapattagok hozzájárulnak a célok eléréséhez. Ez erősíti a csapatszellem és az egység érzetét.

Az e-mail nagyszerű módszer lehet üzenet átadására bizonyos esetekben, például amikor dokumentumokat oszt meg munkatársaival. Ezenkívül előfordulhat, hogy a csapat egy része különböző időzónákban dolgozik, így a telefonos hívást nehéz összeegyeztetni.

A folyamatos e-mailezésnek azonban az a veszélye egy nagyobb projekt során, hogy egy idő után nehéz beszélgetéseket nyomon követni, és így az emberek elveszítik a közös célt.

Erre jó megoldást nyújt a rendszeres konferenciabeszélgetés. Ilyen módon hatékony, valós idejű beszélgetést lehet folytatni, egyértelmű és egységes célkitűzéssel. Előzetesen küldjön egy listát a beszélgetés pontjairól, és ösztönözze a hívásban résztvevőket, hogy egészítsék ki azt, hogy ne maradjon ki semmi. Adjon egy lehetőséget minden résztvevőnek, hogy elmondja hogyan halad a feladataival, milyen kihívásokkal szembesül és milyen sikereket ért el.

2. Távollétek minimalizálása

Próbálja meg elkerülni a konferenciahívásokról való távollétet - mivel ezek a hívások egyenértékűek a csapat meetingekkel. Ha bonyolultnak találja, hogy mindenki számára megfelelő időpontot találjon, használjon automatizált ütemezési asszisztenst - az e-mail naptár szoftvere mellékelhet egyet, vagy alternatívaként próbálja ki a Doodle alkalmazást. A konferenciahívások ütemezésekor vegye figyelembe az időbeli különbségeket, és tartsa a hívásokat a lehető legközelebb a szokásos munkaidőhöz.

3. Javítani kell a kommunikációt

Irodai környezetben a csapat tagjai nagyszerű lehetőségeket találnak professzionális és személyes kapcsolatépítésre egyaránt - függetlenül attól, hogy munkával kapcsolatos ötleteket osztanak meg az íróasztalon keresztül, vagy csak megbeszélik a hétvégéjüket, amíg felérnek a lifttel az irodába. Az alkalmazottak ilyen jellegű interakciói elősegíthetik a munkakapcsolatokat és megnyithatják a munkával kapcsolatos kommunikáció vonalait. Sőt, segítenek összehozni a csapattagokat.

Természetesen ez nagyon bonyolult dolog mondjuk, amikor az egyik csapattag Szingapúrban, egy másik az Egyesült Királyságban és további hat Amerikában van. A konferenciahívások lehetőséget kínálnak a beszélgetések ösztönzésére és a kapcsolatok kiépítésére.

4. Ösztönözze a tudásmegosztást

Vegye figyelembe a csapat különböző erősségeit és képességeit, és ösztönözze a tudásmegosztást! Csak azért, mert nem mind ugyanabban a helyiségben vannak, nem azt jelenti, hogy az egyik alkalmazottja sem készíthet webináriumot, podcastot vagy PDF-t a szakterületéről. Ez elősegíti a csapat egyesítését, és arra ösztönzi őket, hogy értékeljék egymás tudását és célját

5. Legyen érzékeny másokra

Egy személyes megbeszélésen megfigyelheti az emberek testbeszédét és arckifejezését a hangulat felmérése érdekében, ami segít azonosítani és eloszlatni a csoport tagjai közötti esetleges konfliktusokat, feszültségeket vagy kérdéseket. Ez olyasmi, ami egy telefonhívás során nem lehetséges - tehát amikor csak lehet, inkább a videohívást válassza (pl Skype).

Összegezve: a távoli munkaerő hatékony együttműködése és egyesítése elsősorban a tudatosság függvénye. Mindent meg kell tenni annak érdekében, hogy bár az emberek fizikailag nem egy térben vannak, mégis minél személyesebb kapcsolat alakuljon ki velük, közöttük.

Kövess minket

Kövessen minket

               

Latest blog RHB

Hogyan készüljünk fel videóinterjúra

A videóinterjúra is épp úgy fel kell készülni, mint egy személyesre. Hogy mikre kell odafigyelni?

Open positions Right Hand Block

Álláslehetőségek

Tekintse meg aktuális nyitott pozícióinkat, és találja meg az Ön számára megfelelő állást.

Szolgáltatásaink Right Hand Block

Szolgáltatásaink

Tudjon meg többet az ügyfeleinknek nyújtott szolgáltatásainkról.
Tovább

Contact Us

Kapcsolatfelvétel

Kérje személyreszabott ajánlatunkat, vagy vegye fel a kapcsolatot tanácsadóinkkal.